لیست انواع قیمت میوه‌ در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | کاهش قیمت میوه محسوس تر می شود کشف کارگاه تولید آبلیمو و آبغوره تقلبی در محدوده بلوار شهید طرحچی مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + عکس قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تعطیلی طلافروشی‌های مشهد در شنبه پیش رو قطعی گاز و برق معضل کارخانه‌های سیمان خراسان رضوی یک پیش بینی مهم از آینده طلا اجاره‌نشینی با ماهانه بیش از ۱۰ میلیون در منطقه رضاشهر مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) چند درصد چک‌ها در اسفند سال گذشته برگشت خورد؟ وزیر نیرو خبر داد: مهم‌ترین دلیل ناترازی انرژی برق در کشور بی توجهی به اقتصاد انرژی است نکات کلیدی در انتخاب صندوق‌های طلا قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) آغاز بازگشت زائران عمره به کشور وام مسکن ۲ میلیاردی با اقساط نجومی | وام مسکن، مُسکن هم نیست، چه برسد به درمان! ال ۹۰ ایرانی رونمایی شد + عکس و مشخصات کامل مالیات بر عایدی سرمایه شامل چه کسانی می‌شود و چه مقدار است؟ + اینفوگرافی ادعای رکوردشکنی ۸۰ ساله تورم تکذیب شد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) سخنگوی صنعت برق به استخراج کنندگان رمزارز هشدار داد | جریمه‌ای معادل ١٠٠ برابر نرخ انرژی روزانه ۸ هزارتن شکر در ۶ ماهه نخست سال مصرف شده است سال گذشته در مشهد ۶۴ نفر تسهیلات مشاغل خانگی را دریافت کردند افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی خلاف قانون است قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) کارگران، خط مقدم جبهه اقتصادی هستند شاخص بورس برای چهامین روز متوالی منفی شد + نمای پایانی بازار (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) کارِ گرانِ کارگران، ارزان تمام شد+ فیلم دلار گران شد، حباب سکه را هم بیشتر کرد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

شیرینی‌فروشی با احتساب وزن جعبه تخلف است | ثبت ۳۸ فرم تخلف قنادی‌ها به ارزش یک میلیارد و ۵۲۹ میلیون ریال در مشهد

  • کد خبر: ۱۷۵۱۴۹
  • ۲۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۵
شیرینی‌فروشی با احتساب وزن جعبه تخلف است | ثبت ۳۸ فرم تخلف قنادی‌ها به ارزش یک میلیارد و ۵۲۹ میلیون ریال در مشهد
محاسبه وزن جعبه با قیمت شیرینی تخلف است واین از مواردی است که همیشه دغدغه دستگاه‌های نظارتی و تصمیم گیرنده بوده است.

به گزارش شهرآرانیوز، بحث خالص فروشی در شیرینی از موضوعاتی است که همیشه دغدغه دستگاه‌های نظارتی و تصمیم گیرنده بوده است. در آنالیز قیمتی که هر ساله اتحادیه صنف شیرینی فروشان ارائه می‌دهد و بر اساس آن نرخ مصوب شیرینی بسته به مواد مصرفی که استفاده می‌کند تعیین می‌شود، موضوع جعبه شیرینی به عنوان یکی از آیتم‌های آنالیز قیمتی همیشه بحث برانگیز بوده است. واحد‌های نظارتی مثل صمت و اداره استاندارد به این موضوع تاکید دارند که اگر چه بحث هزینه جعبه شیرینی به عنوان یکی از آیتم‌های بهای تمام شده شیرینی است، اما باید به گونه‌ای محاسبه شود که قیمت شیرینی خالص محاسبه شود و هزینه جعبه شیرینی جدا محاسبه شود و به شکلی نباشد که هزینه جعبه از وزن خالص شیرنی بکاهد.

بعد از کش و قوس‌های فراوان مقرر شده که هزینه جعبه شیرینی درآنالیز قیمتی محاسبه شود و به قیمت خالص شیرینی به طور مثال یک کیلو شیرینی خالص اضافه شود.

معاون بازرسی و حمایت مصرف کنندگان اداره کل صنعت معدن و تجارت خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز در این باره تصریح کرد: در جلسه تنظیم بازار مشهد که بحث خالص فروشی صنف شیرینی فروشان مشهد مطرح شد دو پیشنهاد صورت گرفت. ابتدا اینکه نرخ جعبه مشخص شود و بر اساس آنالیز قیمت تمام شده جعبه، وجه از مصرف کننده گرفته شود. پیشنهاد دیگری که صورت گرفته اینکه قیمت هزینه تمام شده محاسبه و در بهای تمام شده لحاظ شود.

محاسبه وزن جعبه با قیمت شیرینی تخلف است

به گفته بخشعلی بیاتی، در قیمت گذاری این کالا که شامل دو بخش است یک بخش آن، کالا‌های گروه اول که تقریبا پنج قلم پر مصرف هستند که جز کالا‌های اولویت دار گروه ۲ هستند که با پیشنهاد اتحادیه و توافق انجمن حمایت از تولید کننده و مصرف کننده تعیین می‌شود و در حال حاضر این قیمت تعیین شده است و نمی‌توان اکنون قیمت جدید برای انالیز قیمتی تعیین کرد قرار بر این شد قیمت جعبه را مازاد محاسبه و اخذ کنند.

وی افزود: جعبه شیرینی را به طور معمول ۵۰ تا ۷۰ هزار تومان برای هر کیلوتعیین شده است که برای ۱۰۰ گرم حدود ۱۰ هزار تومان می‌شود. برای کالا‌های دیگر، چون قیمت‌ها در هر واحد از نظر مرغوبیت متفاوت است قیمت کالا در خود محصول لحاظ کنند. اداره استاندارد هم با روش قیمت کالا و هزینه‌ها با همدیگر در نظر گرفته شود و در دل شیرینی محاسبه شود موافق است البته هنوز نرخ گذاری جدید انجام نشده است. شیرینی فروشی‌ها هم اگرقیمت شیرینی را خالص نفروشند و قیمت جعبه را جدا لحاظ نکنند به عنوان کم فروشی با آن‌ها برخورد می‌شود که پرونده‌های تخلف زیدی در این بخش صادر شده است.

به گفته این کارشناس صمت، تاکید بر این است که قیمت شیرینی به صورت خالص لحاظ شود و قیمت جعبه هم جدا در نظر گرفته شود و هزینه جعبه جدا گرفته شود. به این معنی اگر مشتری خرید یک کیلو شیرینی دارد خالص به او یک کیلو شیرینی داده شود و هزینه جعبه جدا محسبه شود که در نتیجه باعث کاهش قیمت شیرینی شود.

وی افزود: با همه تفاسیر که شیرینی در بازار عرضه می‌شود تا کیلیویی ۱۲۰ هزار تومان عملا هزینه جعبه معادل وزن لحاظ شود، ولی برای شیرینی‌های بالایی ۱۲۰ هزار تومان قطعا به ضرر مصرف کننده است و باید خالص فروشی انجام شود و یا قیمت در دل شیرینی محاسبه شود تا مصرف کننده ضرر نکند.

ثبت ۳۸ فرم تخلف قنادی‌ها به ارزش یک میلیارد و ۵۲۹ میلیون ریال در مشهد

مدیر نظارت و بازرسی اتاق اصناف خراسان رضوی در گفتگو با شهرآرانیوز  نیز در باره میزان تخلفات صورت گرفته صنف شیرینی فروشان مشهد گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۸۰ مورد بازرسی انجام شده است و ۳۸ فقره فرم بازرسی به ارزش ریالی یک میلیارد و ۵۲۹ میلیون ریال ثبت شده است.

بگفته محسن صیادی، بحث گرانفروشی، عدم درج قیمت وعدم رعایت بهداشت و دستورالعمل‌های بهداشتی عمده تخلفات این صنف بوده است. شیرینی فروشی‌های سطح شهر موظف هستند شیرینی را خالص به دست مصرف کننده بدهند که اگر غیر این صورت باشد تخلف محسوب می‌شود و برخورد می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->